Marc Laseur

Servicetechnicus

Marc Laseur

Volledig op de juiste plek

‘‘Dit is het eerste bedrijf waar ik meega met de teamuitjes,’ zegt Marc Laseur in de rumoerige installatieruimte van een imposante kantoortoren in Amsterdam Zuidoost. Het zegt veel, zo niet alles, over de goede verstandhouding tussen Marc en zijn collega’s. Te midden van alle grote kantoorpanden in Amsterdam lijkt de Servicetechnicus er alleen voor te staan, maar hij weet dat hij uiteindelijk alles samen met zijn collega’s van Technisch Beheer Nederland kan oplossen.

De goede klik die hij heeft met zijn collega’s kwam onverwacht. Na het afronden van zijn mbo-opleiding nam hij een vakantiebaantje aan en dat  werd een vaste aanstelling. Daarna volgden nog een aantal andere werkgevers, maar hij kon nergens echt zijn draai vinden. De sfeer was oncollegiaal, ontzettend formeel of erg onpersoonlijk. De overstap naar Technisch Beheer Nederland ging dan ook gepaard met een lichte cultuurshock, vertelt Marc. ‘Toen ik op mijn eerste werkdag vroeg waar ik het kantoor van Bas kon vinden, keek iedereen mij vreemd aan. Bas bleek gewoon aan het einde van de rij te zitten. Zo’n informele kantoorindeling was ik absoluut niet gewend.’

Wisseling van functie

Inmiddels is Marc goed ingeburgerd en werkt hij al een halfjaar als Servicetechnicus. Hij lost storingen op, onderhoudt installaties en overlegt regelmatig met zijn Werkvoorbereider. Toch had het ook anders kunnen lopen. Hij was nieuwsgierig naar de functie van Werkvoorbereider en dus vroeg hij aan Bas, de Operationeel Manager van Technisch Beheer Nederland, wat er mogelijk was. Niet veel later zat hij op kantoor calculaties te maken. ‘Ik heb dat een week gedaan, maar het bleek toch niets voor mij te zijn’, geeft Marc meteen toe. ‘Ik kan slecht stilzitten, laat staan 40 uur per week. Toch was het waardevol om te doen. Het gaf mij bijvoorbeeld een goed beeld van wat monteurs moeten doorgeven aan de werkvoorbereiders.’

Dit is het eerste bedrijf waar ik meega met de teamuitjes.

Naast het inzicht en de werkervaring is de snelle interne wisseling van functie een mooi voorbeeld van de bereidwilligheid van Technisch Beheer Nederland om mee te denken met het personeel. Nu hij weer ‘in het veld’ werkt is Werkvoorbereider Dennis de collega met wie hij het meeste contact heeft. Wat Marc vooral waardeert is dat er daadwerkelijk naar hem wordt geluisterd als hij overlegt met de binnendienst. ‘Wanneer Dennis bijvoorbeeld vijf uur inplant voor een klus, terwijl ik op de locatie zie dat er een stijger drie keer op- en afgebouwd moet worden waardoor het acht uur zal duren, dan neemt hij dat meteen van mij aan.’

tbn-5_3_20181207_025149
Schroefjes en boutjes 

Het is typerend voor de korte lijnen en de goede sfeer tussen de collega’s bij Technisch Beheer Nederland. Tijdens de vrijdagmiddagborrel komen de buitenmonteurs naar binnen om met het hele team gezellig een drankje te doen. Iets wat je volgens Marc niet overal ziet, en hij kan het weten. ‘We praten tijdens de borrel niet alleen over schroefjes en boutjes, maar ook gewoon over privézaken en dat vind ik leuk. We werken hier echt samen. Als er problemen zijn, dan zorgen we er samen voor dat we die oplossen. We houden elkaar op de hoogte, zodat iedereen altijd de juiste informatie heeft. Dat werkt fijn.’

Van Servicetechnicus naar Werkvoorbereider en weer terug, het kan jou ook overkomen. Want bij Technisch Beheer Nederland zijn we op zoek naar nieuwe collega’s die net als Marc goed in ons team passen, gevoel hebben voor techniek en mee kunnen denken met klanten en collega’s. Technisch Beheer Nederland groeit snel op dit moment en jij hebt nu de kans om daar onderdeel van te worden. Kijk op onze website voor de openstaande vacatures of bel ons voor een afspraak. Mailen mag ook!